Detailing World  

Go Back   Detailing World > Regional Groups & Meets > European
DW Home Forum Home Merchandise Store Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-10-2008, 02:11 AM   #1
Ebbe J
OCD Sufferer (Obsessive Car Detailer)

Ebbe J's Avatar

Er der nogle Danskere imellem? Any Danes?

Hej!

Ja, ville forhøre mig, om der var nogle andre danskere her på DW? Andre der bruger alt for mange penge på polish, voks, shampoo osv. osv.?

Det ville være fedt, at lave et detailing-nørde-træf/weekend, såvel som de gør i GB, hvor gode idéer og hands-on erfaringer kan blive udvekslet.

Lige P.T. føler jeg mig i hvert fald lidt...... forladt.

Skriv gerne lidt om jer selv, hvor i bor og hvilket grej i har

J
Venligst,

Ebbe

Last edited by Ebbe J; 25-10-2010 at 10:25 PM.
Ebbe J is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2009, 11:34 AM   #2
Hummelshøj
Unwashed Member

Hej Ebbe

Jeg er også fra Danmark.

Jeg kigger til tider meget herinde for at få en go´ inspiration til hvordan man bedst og mest professionelt griber tingene an, for at få det bedste resultat.

Jeg bruger pt "kun" Autoglym og konen mener der bliver brugt for meget på produkterne.. men hva søren...

Jeg bor midt på Djursland og er i Århus dagligt.

Jeg har en go kammerat som jeg pudser bil sammen med. Det bliver der brugt mange timer på... men hyggelige timer... Vi plejer at gør det 2-4 gange om året af 7-12 timer varighed...
Vi er så heldige at vi har mulighed for at stå ved siden af hinanden på 2 lifte.. så bliver det ikke nemmere...

Det kunne være fedt med et møde, tror vi skulle bruge mange af dine input. Bl.a. omkring din viden om mange af de andre go´ produkter.

men go´ vind herfra...
Hummelshøj is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2009, 01:44 PM   #3
Porta

Porta's Avatar

Här har ni en Svensk
Porta is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2009, 07:12 PM   #4
skoTner
Unwashed Member

skoTner's Avatar

Garage
Norsk her... Ikke mange skandinaviere tydeligvis.
skoTner is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2009, 08:23 PM   #5
virtual
Sponge Jockey

Norsk her også
virtual is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2009, 01:08 AM   #6
St1berg
Unwashed Member

Ja, så kom der sq en dansker mere herind...... Selvom jeg så bor i sverige....
Har altid været nærmest perfid med mine biler, vasket dem *** og har altid synes om at de skal være rene. Da jeg så fandt dette forum så jeg at jeg stadig mangler meget, så nu skal den altså have en over nakken. Så der bliver snart bestilt den helt store pakke med alt det lækre man kan finde.
Er dog stadig lidt tvivl om 2 punkter.... Måske der er nogle der lige kan komme med lidt hjælp....
Har en Nilfisk Alto højtryk, hvad skal jeg have fat i får at lave den supre lækre snowfoam?
Fandt en polér maskine hos "Cleanyourcar", men har de der englændere ikk´ stadig anderledes strøm end vi har....? Hvor kan man ellers købe en Meguiars G220.....
St1berg is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2009, 02:23 AM   #7
West
PC Perfectionist

Quote:
Originally Posted by St1berg View Post
Har altid været nærmest perfid med mine biler, vasket dem *** og har altid synes om at de skal være rene. Da jeg så fandt dette forum så jeg at jeg stadig mangler meget, så nu skal den altså have en over nakken. Så der bliver snart bestilt den helt store pakke med alt det lækre man kan finde.
Er dog stadig lidt tvivl om 2 punkter.... Måske der er nogle der lige kan komme med lidt hjælp....
Har en Nilfisk Alto højtryk, hvad skal jeg have fat i får at lave den supre lækre snowfoam?
Fandt en polér maskine hos "Cleanyourcar", men har de der englændere ikk´ stadig anderledes strøm end vi har....? Hvor kan man ellers købe en Meguiars G220.....
Ebay.de
MEN vær forsigtig med meguiars.. Mener jeg har læst den kommer i 240V's udgave og vi bruger 230 så ved ikke hvad det kan have og sige for den..
West is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2009, 12:17 PM   #8
St1berg
Unwashed Member

Quote:
Originally Posted by West View Post
Ebay.de
MEN vær forsigtig med meguiars.. Mener jeg har læst den kommer i 240V's udgave og vi bruger 230 så ved ikke hvad det kan have og sige for den..
Er der andre alternativer, synes at Makita´s er for dyr.....
Har set flere der har batteri
bla. her...
http://www.meguiars.dk/default.asp?uid=103&CID=91
St1berg is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 08:34 AM   #9
Ebbe J

Ebbe J's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hummelshøj View Post
Hej Ebbe

Jeg er også fra Danmark.

Jeg kigger til tider meget herinde for at få en go´ inspiration til hvordan man bedst og mest professionelt griber tingene an, for at få det bedste resultat.

Jeg bruger pt "kun" Autoglym og konen mener der bliver brugt for meget på produkterne.. men hva søren...

Jeg bor midt på Djursland og er i Århus dagligt.

Jeg har en go kammerat som jeg pudser bil sammen med. Det bliver der brugt mange timer på... men hyggelige timer... Vi plejer at gør det 2-4 gange om året af 7-12 timer varighed...
Vi er så heldige at vi har mulighed for at stå ved siden af hinanden på 2 lifte.. så bliver det ikke nemmere...

Det kunne være fedt med et møde, tror vi skulle bruge mange af dine input. Bl.a. omkring din viden om mange af de andre go´ produkter.

men go´ vind herfra...
Hej igen!

Ja, der er en stor mængde viden herinde, det er klart, og mange der har gode råd osv.

Jeg tror nu bestemt også, at Autoglym laver gode produkter. Og, der jo så meget, at kvinder ikke forstår

Det er rigtigt hyggeligt, at gå nogle stykker sammen. En lift kunne jeg nu også godt bruge. Det var også lidt dét, at der var tanken med, at lave et træf. Så vil der jo være mulighed for, at udveksle erfaringer, prøve forskellige metoder og produkter af. Du bor jo heller ikke så langt væk - så er det lidt nemmere at mødes.

Vi må lige se nærmere på det, når vejret bliver lidt bedre.

Venligst,

Ebbe

Quote:
Originally Posted by skoTner View Post
Norsk her... Ikke mange skandinaviere tydeligvis.
- Nej, ikke endnu. Men der kommer forhåbentligt flere med tiden. Dog tror jeg, at der er flere fra Norge end fra Danmark.

Venligst,

Ebbe

Quote:
- Hej

Nå, nå - en flygtning Ej, med de danske bilpriser, så er det bestemt forståeligt.
Jeg har handlet ved Tim @ CleanYourCar en nogle gange efterhånden, og har smidt en pæn mængde kroner dér. Altid god service, hurtigt svar på eventuelle spørgsmål og varerne er pakket godt ind, når de ankommer.

Ang. Foam Lance så kig denne, og vælg en KEW/Alto fitting. De skulle passe. Men, forhør dig evt. lige ved Tim først. Han kan jo også kontaktes herinde.

G220'eren skulle ud fra hvad jeg kan se, fungere på Dansk el-net. Det er i hvert fald, hvad denne side siger. Efter hvad jeg forstår ved forskellen, er det udelukkende, at 240v kun bruges, hvis der er belæg for det, ellers 230v. Jeg vil ikke anbefale dig, at skære stikket af, da garantien så evt. vil frafalde. Derimod kan disse købes. Jeg har selv én, at jeg købte til min mobiltelefons oplader og de er godt bygget, samt sidder ordentligt 'fast' på det engelske stik. Ellers er gaffa-tape jo opfundet

Men, igen; skriv til CleanYourCar; de kan helt sikkert sige dig, om det er forsvarligt, at sætte maskinen i danske/europæiske stikkontakter.

Du skal samtidigt være opmærksom på, at der findes to udgaver af denne. Dem at de engelske forhandlere fik i den første forsendelse fra USA var fulde af fejl, hvilket der dog er rettet op på i dem, fra anden forsendelse. Så, hvis du køber fra en forretning som CleanYourCar eller Polished Bliss, er det mere sandsynligt, at du ikke får fat i sådan én. Og skulle det ske, at den går kaput, så ved du også hvor du skal sende den hen.

Venligst,

Ebbe

Quote:
Originally Posted by West View Post
Ebay.de
Hej!

Endnu en danske. Super! Hvor kommer du fra i landet?

Venligst,

Ebbe

Quote:
Er der andre alternativer, synes at Makita´s er for dyr.....
Har set flere der har batteri
bla. her...
http://www.meguiars.dk/default.asp?uid=103&CID=91
- Der findes jo også Hitachi's der er meget nær Makita's. Kvaliteten er næsten den samme - dog vejer Hitachi'en lidt mindre, og Makita'en lidt bedre balanceret og støjsvag.. Vi bruger hovedsageligt Hitachi på min arbejdsplads(klargøring af Yachter), og der har aldrig været noget galt med dem. I DK ligger en Hitachi på ca. 2.000 kr med moms, og Makita'en på 2600, og Hitachi'en er som standard udstyret med bøjlegreb, hvilket er klart at foretrække.
Venligst,

Ebbe

Last edited by Ebbe J; 13-05-2009 at 12:04 PM.
Ebbe J is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2009, 10:08 PM   #10
Lasse
Sponge Jockey

Garage
En til dansker her . Bor godt nok ikke i Danmark og har ikke gjort det i mange år. Jeg har ikke fået taget mig sammen til at købe det helt store endnu, men tror snart Tim fra CYC får en rimelig stor bestilling.

Venlig hilsen,
Lasse

PS: Meguiars G220 fra England kan sagtens bruges i resten af EU, der skal bare en adapter på det engelske stik og så spiller det.
Lasse is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules