Detailing World Forum banner

Soft99 Glaco DX productbeoordeling

2 reading
6.4K views 21 replies 10 participants last post by  SadlyDistracted  
#1 ·
Image
Je wilt een coating voor je voorruit. Je doet je onderzoek en kiest voor Soft99 Glaco DX. Je brengt het aan, het is succesvol (geen vanzelfsprekendheid) en je ervaart de vreugde van water dat eraf spoelt met je ruitenwissers, die nu overbodig lijken te zijn. De adoratie is........ van korte duur.
Naarmate de tijd verstrijkt, vertraagt de snelheid van de waterafvoer en neemt de snelheid van het voertuig die nodig is om dit te bereiken toe. Vervolgens komt wat eruitziet als een spinnenweb-effect. Dit is vermoedelijk waar de coating afbreekt.
Dan het vlekkerige effect (op delen van het scherm) waar het water niet af kan stromen. Het begint je mening te versterken dat de coating aan het afsterven is. En dat alles na slechts 6-7 weken, niet de geclaimde 4 maanden.
Ik ben het dood gaan noemen na 3 maanden, omdat de ergernissen groter zijn dan de voordelen. Dus niet de 4 maanden die ze vermelden. En ik heb het nu 4 keer gebruikt.
Ik weet zeker dat Soft99 zou zeggen dat ik hun compound of hun glasreiniger niet heb gebruikt, maar ik heb de vereiste stappen doorlopen die velen zouden doorlopen. Ik maak ook de voorruit de meeste dagen schoon voordat ik zelfs maar vertrek, en ik maak de ruitenwissers regelmatig schoon.

Nu mijn enorme probleem met dit product, en dit heb ik op de harde manier geleerd. Na 3 maanden, nu in december, heb ik een volledige voorbereiding gedaan en een andere coating aangebracht. Alles ging goed, maar deze keer faalde de coating onmiddellijk. Het was bijna alsof het nooit gebonden en uitgehard was. In eerste instantie gaf ik mezelf de schuld en wilde ik weten wat ik verkeerd had gedaan, zodat ik mijn fout kon herstellen. Ik las alles op verschillende Soft99-websites. Een subsectie 'voorzorgsmaatregelen' op de Soft99.jp-website vermeldt 'onder 10c, gebruik vermijden'. Dit staat niet eens op de Britse website, dus wanneer Britse retailers de reclame voor hun aanbiedingen downloaden, hebben ze geen idee dat dit ĂĽberhaupt bestaat. Ik las in eerste instantie alles op de Soft99 UK-website. Ik las berichten op forums, bekeek verschillende video's en las talloze opmerkingen. Nergens wordt dit vermeld. Het is een absolute dealbreaker als je ergens woont waar het, ik weet niet, af en toe langdurig koud wordt.
Ik ben hier aan het schelden, maar ik ben zo boos dat ik op zoek moet naar dit soort informatie. Een complotdenker zou denken dat Soft99 opzettelijk cruciale informatie verbergt voor een specifieke markt.

Ik wil dit product voor september tot maart, wanneer regen schijnbaar dagen en weken achtereen kan aanhouden.
Ik breng het in september aan en ga het dan in december of januari opnieuw aanbrengen en dat kan niet. Als we een milde Britse winter krijgen, kan ik het mogelijk opnieuw aanbrengen. Maar zo niet, dan heb ik een nutteloos product dat me op een plank uitlacht.
Ik probeer voldoende onderzoek te doen voordat ik iets koop, zodat ik niet eindig met producten die ik niet wil. Maar soms word ik voor gek gezet, en dit is een van die keren.
En dit alles om naar uit te kijken ALS je een van de gelukkigen bent voor wie een coating voor de voorruit werkt, want dat is zeker geen garantie. Lees gewoon een willekeurige thread hier voor bewijs van sterk uiteenlopende ervaringen.

Conclusie
Zou ik het opnieuw kopen?
Absoluut niet. Ik zou het in de eerste plaats nooit hebben gekocht als ik van het 10c-probleem had geweten.
Ik kan misschien leven met de afbrekende effecten (misschien ben ik het). Ik kan leven met de verkorte levensverwachting (misschien ben ik het). Maar ik kan absoluut niet leven met een product dat ik niet kan aanbrengen en dat is ontworpen voor specifieke omstandigheden, maar niet kan worden aangebracht wanneer je het nodig hebt.

Ik zal echter Glaco Ultra proberen. Er staat 'tot 12 maanden'. Ik zou blij zijn met 7-8 goede maanden en het dan gewoon in april verwijderen en de coating van de voorruit tot september vrij laten.

Mensen, je bent gewaarschuwd!

#2 ·
Goede recensie en ik ben het er helemaal mee eens, maar ik zou ook mijn grootste ergernis met het product willen toevoegen - het vreselijke schokken van de ruitenwissers. Ik heb dit op zowel mijn auto als die van mijn vrouw aangebracht (nadat ik eerst de speciale reiniger had gebruikt) en binnen een paar dagen vroeg mijn vrouw wat ik in godsnaam met haar auto had gedaan. Dit spul werd enige tijd geleden onophoudelijk gepromoot door de gebruikelijke 'influencers', wat bij mij de alarmbellen had moeten doen rinkelen.

Ik geloof dat veel van de producten van dit bedrijf gebaseerd waren op fluorchemie, die het onderwerp was van wereldwijde verboden vanwege 'eeuwige chemicaliën' en veel zijn geherformuleerd om dit aan te pakken (denk ook aan hun waxen). Ik vraag me gewoon af of de geherformuleerde producten gewoon niet zo duurzaam zijn als hun vorige incarnaties. Ik vind hun waxen nog steeds fijn (omdat ik het niet erg vind om ze vaak opnieuw aan te brengen), maar ik kan niet overweg met het ruitenwisserproduct.

#4 ·
Goede review en ik ben het er helemaal mee eens, maar ik zou ook mijn grootste ergernis met het product willen toevoegen - het vreselijke schokken van de ruitenwissers. Ik heb dit op zowel mijn auto als die van mijn vrouw aangebracht (na eerst de speciale reiniger te hebben gebruikt) en binnen een paar dagen vroeg mijn vrouw wat ik in godsnaam met haar auto had gedaan. Dit spul werd enige tijd geleden onophoudelijk gepromoot door de gebruikelijke 'influencers', wat voor mij de alarmbellen had moeten doen rinkelen.

Ik geloof dat veel van de producten van dit bedrijf gebaseerd waren op fluorchemie, die het onderwerp was van wereldwijde verboden vanwege 'eeuwige chemicaliën' en veel zijn geherformuleerd om dit aan te pakken (denk ook aan hun waxen). Ik vraag me gewoon af of de geherformuleerde producten gewoon niet zo duurzaam zijn als hun vorige incarnaties. Ik vind hun waxen nog steeds fijn (omdat ik het niet erg vind om ze vaak opnieuw aan te brengen), maar ik kan niet overweg met het product voor de voorruit.
Ik heb zoveel opmerkingen over deze producten gelezen. Ik was zo blij met de mijne dat ik de gloednieuwe A3 van een vriend heb gecoat. Yeahhhhhh..... hij is nog nooit eerlijk tegen me geweest omdat ik het gratis heb gedaan, maar ik gok dat het verkeerd is gegaan. En op een vergelijkbare manier als wat je zegt.
Over je andere punt, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Als je van fietsen of hardlopen houdt, weet je dat het beste waterdichte materiaal ooit gemaakt Gore Shakedry is. Ze zijn daar echter mee gestopt vanwege het gebruik van fluorchemicaliën..... wat toevallig is wat Fusso zo goed maakte.

#3 ·
Mooi geschreven @newtona1.

Ik stond op het punt om te vragen waarom je hiervoor koos in plaats van Ultra glaco? Van wat ik tussen de twee heb gelezen, is de ultra glaco het superieure product.

Ik heb nog nooit een glascoating aangebracht, maar een tijdje geleden, toen ik het overwoog, beperkte ik het tot de volgende producten...
  1. Anglewax H2G0
  2. Ultra glaco
  3. Diamond protech
Het idee was om te beginnen met het goedkoopste maar toch hoog gewaardeerde product en dan, als dat mislukte, de lijst af te werken.

Maar na meer onderzoek besloot ik er gewoon tegen te zijn om de redenen die je hierboven noemt. Het lijkt gewoon te problematisch te zijn, verschillende ervaringen, zelfs met dezelfde producten, dus wat voor sommigen werkt, werkt misschien niet voor anderen, uiteindelijk besloot ik dat ik niet door de rompslomp wil gaan en eerlijk gezegd, ik ben blij om gewoon mijn ruitenwissers te gebruiken lol.

Ik heb echter wel een fles H2G0 die ik op de rest van mijn glazen ramen ga aanbrengen (niet de voorruit), was van plan dit vorige week aan te brengen maar had geen kans dus hopelijk lukt dat binnen een paar weken.

#5 ·
Leuk geschreven @newtona1.

Ik stond op het punt te vragen waarom je hiervoor koos in plaats van Ultra glaco? Van wat ik tussen de twee heb gelezen, is de ultra glaco het superieure product.

Ik heb nog nooit een glascoating aangebracht, maar een tijdje geleden, toen ik het overwoog, beperkte ik het tot de volgende producten...
  1. Anglewax H2G0
  2. Ultra glaco
  3. Diamond protech
Het idee was om te beginnen met het goedkoopste maar toch hoog gewaardeerde product en dan, als dat mislukte, de lijst af te werken.

Bij verder onderzoek heb ik me er echter tegen uitgesproken om de redenen die je hierboven noemt. Het lijkt gewoon te problematisch te zijn, verschillende ervaringen, zelfs met dezelfde producten, dus wat voor sommigen werkt, werkt misschien niet voor anderen, uiteindelijk besloot ik dat ik niet door de rompslomp wil gaan en om eerlijk te zijn, ik ben blij om gewoon mijn ruitenwissers te gebruiken lol.

Ik heb echter wel een fles H2G0 die ik op de rest van mijn glazen ramen ga aanbrengen (niet de voorruit), was van plan dit vorige week te doen maar had geen kans dus hopelijk de komende weken.
Ik had nog nooit een goede coating gedaan, en gezien de variabele aard van succes met deze producten, koos ik voor de goedkopere van de twee Glaco-producten. Als het mislukte, had ik maar ÂŁ10 in plaats van bijna ÂŁ20 uitgegeven.
Het punt is dat toen DX werkte, het hysterisch lachwekkend was om te zien hoe water gewoon over het dak verdween. Echt een uitstekende veiligheidsvoorziening, omdat het de zichtbaarheid enorm vergrootte wanneer je het het meest nodig hebt.
Dus aangezien DX werkte en ik nog nooit een piepje heb gehoord van de Bosch Aero-twins, ga ik Glaco Ultra halen als het aankomt en hopelijk positieve feedback kunnen geven
Bedankt dat je me hebt laten weten wat je uiteindelijk hebt gedaan

#6 ·
Ik heb het product 12 maanden gebruikt en 1 coating heeft het bij mij bijna de volle 12 maanden volgehouden.

Wat ik er niet leuk aan vond:

Water bewoog pas van het scherm bij bijna 100 km/u.

En in de winter raakte de voorruit bedekt met ijs omdat het water nooit wegliep als het 's nachts stond.

Ik ben teruggegaan naar het gebruik van H2GO en het water beweegt zich bij 50 km/u weg en uit mijn ervaring in het verleden met het gebruik ervan in de winter bleef er weinig water op het scherm over om te bevriezen.

#7 ·
Ik heb het product 12 maanden gebruikt en 1 coating heeft het bij mij bijna de volle 12 maanden volgehouden.

Wat ik er niet leuk aan vond:

Water bewoog pas van het scherm bij bijna 60 mph.

En in de winter raakte de voorruit bedekt met ijs omdat het water er nooit afliep als het 's nachts stond.

Ik ben teruggegaan naar H2GO en het water beweegt zich bij 30 mph af en uit mijn ervaring in de winter bleef er weinig water op het scherm over om te bevriezen.
Bedoel je dat Glaco Ultra een heel jaar meeging?

#8 ·
Als Ultra-gebruiker was dit nuttig, want ik vroeg me af over de nieuwste, all-singing, all-dancing 'DX', waar ik me nu niet meer mee zal bezighouden :)
Ik verafschuw coatings op de voorruit, gebruik ze alleen op al het andere glas. Voorruiten zijn voor mij het beste als ze gewoon super schoon zijn, gepolijst met cerium, dan als wasroutine Bar Keepers Friend als laatste stap, zelfs wat in de kofferbak bewaren voor het geval de ruitenwissers een beetje beginnen te smeren en een spray van Mixtra de smering onderweg niet verhelpt.

#9 ·
Als Ultra-gebruiker was dit nuttig, want ik vroeg me af over de nieuwste, all-singing, all-dancing 'DX', waar ik me nu niet meer mee zal bezighouden :)
Ik verafschuw echter coatings op de voorruit, gebruik gewoon al het andere glas. Voorruiten zijn voor mij het beste als ze gewoon super schoon zijn, gepolijst cerium, dan voor de wasroutine Bar Keepers Friend als laatste stap, zelfs wat in de kofferbak bewaren voor het geval de ruitenwissers beginnen te smeren en een spray van Mixtra het smeren onderweg niet verlicht.
Helemaal mee eens. Gaat op de zijkanten en achterkant, wat waarschijnlijk helpt bij het schoonmaken. Hoewel ik momenteel Stjarnagloss Parla op de zijkanten probeer vanwege nieuwsgierigheid.
En ja, nadat de voorruit is schoongemaakt en gepolijst, zou je het daarbij kunnen laten, maar.... nieuwsgierigheid wint weer!

#13 ·
Ik heb Glaco geprobeerd op de voorruit, na een volledige voorbereiding, boven en buiten hun instructies, en het faalde sneller dan die van jou
en veroorzaakte problemen die een volledige voorbereiding vereisten om de laatste resterende vegen/vervaging van de ruit te verwijderen toen het faalde.

maar ik gebruik Volvo ruitenwisservloeistof, verdund tot -10 in de winter, 0 in de zomer, die de ruit schoonmaakt,
ruitenwisserbladen waren nieuwe Gen Volvo, schoongemaakt voor montage, schoongemaakt bij elke wasbeurt van de auto,
voorruit kreeg bij elke wasbeurt een hogedrukspoeling om ervoor te zorgen dat er geen shampoo of sneeuwschuim op de ruit of de dorpel kon achterblijven,
de glasreiniger die ze verkopen is echter ook niet slecht, die met het ingebouwde viltpad,

ik ben teruggegaan naar Gtechniq op de zij-/achterruit en de ruit is zo schoon als maar kan, niets erop, bedankt.

#16 ·
Dat bewijst het wel voor mij.
Verschillende voorruithellingen, ruitenwisserdruk, veegbewegingen / rijomstandigheden etc. Sommigen werken perfect voor sommigen en niet voor iedereen.
aangezien ik nooit met "rainX" overweg kon, oké, het is al een paar jaar geleden dat ik het voor het laatst probeerde en ongetwijfeld zal de formulering ervan zijn veranderd. Alles wat ik kreeg was "regenboogvlekken", vlekken/waas en ruitenwissers die oversloegen/geluid maakten. Het ging er wel heel gemakkelijk af, roterende/glaspolijstcompound en een "geïrriteerde" ik/5l-pompspuit om het glas koel te houden en schoon te maken in alle gangen.

#17 ·
Ik heb opnieuw gecoat met Gyeon Q2 View Quartz. Dat was wat ik oorspronkelijk van plan was te gebruiken, maar toen kwam ik Glaco tegen en het is veel gemakkelijker aan te brengen, dus ik heb dat in plaats daarvan gebruikt. Q2 View is een stuk lastiger aan te brengen met de reinigingsfase. De resultaten zijn echter goed, ik zou zeggen marginaal beter dan Glaco (en mogelijk slechts een placebo-effect omdat het een verse coating is). Wanneer de tijd komt om opnieuw te coaten, ga ik waarschijnlijk terug naar iets dat gemakkelijker aan te brengen is, zoals Glaco of iets dergelijks.

#21 ·
Ik heb Glaco Ultra gebruikt op die van mij en de auto van mijn vrouw (2014 en 2019 Yaris) en heb goede resultaten gehad. Beide auto's hebben Bosch Aerotwin ruitenwissers.

Ik heb de verpakking al lang weggegooid, maar ik herinner me dat er op de achterkant een grafiek stond die liet zien hoeveel prestatieverlies je kon verwachten naarmate de tijd verstreek. Naar mijn herinnering lijkt die grafiek over het algemeen accuraat.

Ik moest de coating op mijn voorruit verwijderen vanwege een stom experiment waardoor het scherm echt slechte watervlekken kreeg. Tijdens het verwijderen van die vlekken verwijderde ik ook de Glaco van het getroffen gebied, dus uiteindelijk heb ik de hele ruit gestript en opnieuw aangebracht.

Ik heb ongeveer 10 dagen geleden een winter Decon gedaan en het werkte zeker nog op mijn Yaris. De coating op de voorruit was van 31-01-24. Op snelwegsnelheden hoefde ik de ruitenwissers niet te gebruiken (zolang er niets voor me mijn voorruit besproeide). De coating op de zijruiten was van 30-11-23 en werkte nog steeds erg goed, alsof hij net was aangebracht.

Ik rijd niet vaak in de auto van mijn vrouw, maar haar Glaco is op 22-12-23 aangebracht. Ze is begonnen te klagen dat de voorruit een beetje vlekkerig/beslagen lijkt te zijn, dus ik neem aan dat het nu begint af te breken. Haar auto is een dagelijkse rijder en is sindsdien pas 4 keer gewassen, dus het is behoorlijk indrukwekkend imo.

Beide applicaties zijn op dezelfde manier gedaan. GT Decon shampoo contactwas, handdoekdroog, BH cleanser vloeistof afvegen en dan aanbrengen.

Ik kan alleen maar aannemen dat er iets op de verpakking stond dat afraadde om het bij koud weer aan te brengen. Ik houd een schoonmaakrecord bij en noteer wanneer ik LSP's/coatings aanbreng, zodat ik kan beslissen welke spullen ik opnieuw moet kopen/wegdoen (de blikken van mijn vrouw als ik het haar vertel 🤣) enz., en er staat een heel specifieke notitie voor wanneer ik Glaco op mijn Yaris heb aangebracht dat het een erg koude dag was.

Ik heb opnieuw gecoat met Gyeon Q2 View Quartz. Dat was wat ik oorspronkelijk van plan was te gebruiken, maar toen kwam ik Glaco tegen en het is veel gemakkelijker aan te brengen, dus ik heb dat in plaats daarvan gebruikt. Q2 view is een stuk lastiger aan te brengen met de reinigingsfase. De resultaten zijn echter goed, ik zou zeggen marginaal beter dan Glaco (en mogelijk slechts een placebo-effect omdat het een verse coating is). Wanneer de tijd komt om opnieuw te coaten, ga ik waarschijnlijk terug naar iets dat gemakkelijker aan te brengen is, zoals Glaco of iets dergelijks.
Een schoonmaakrecord is een absolute must.
Toegewijd is gewoon wat de luie mensen obsessief noemen! 🤣

#19 ·
Ik heb in de loop der jaren een paar coatings op het scherm gebruikt, en toen ik 500 mijl per week op snelwegen reed, hoefde ik de ruitenwissers nauwelijks te gebruiken (de ruitenwissermotor zat zelfs vast op een auto door gebrek aan gebruik) met veel van de coatings die de levensduur verlengden. Mijn rijgedrag is nu veranderd in voornamelijk stedelijke/landelijke wegen en de gemiddelde snelheid over een dag is ongeveer 45 mph.

#20 ·
Is er een verschil in prestaties tussen Glaco Ultra en DX? Ik heb twee pogingen met Ultra gehad. De eerste keer trad er na een paar weken schokken op. Omdat ik dacht dat het mijn schuld was, heb ik de ruitenwissers vervangen door Bosch en het opnieuw aangebracht. Maar het schokken kwam vrij snel terug en kort daarna veegde het uit toen de ruitenwissers aan stonden. Benieuwd of DX zich hetzelfde zou gedragen op dezelfde auto. Ik vind het niet erg om het vaker aan te brengen, mits het goed werkt.