Naarmate de tijd verstrijkt, vertraagt de snelheid van de waterafvoer en neemt de snelheid van het voertuig die nodig is om dit te bereiken toe. Vervolgens komt wat eruitziet als een spinnenweb-effect. Dit is vermoedelijk waar de coating afbreekt.
Dan het vlekkerige effect (op delen van het scherm) waar het water niet af kan stromen. Het begint je mening te versterken dat de coating aan het afsterven is. En dat alles na slechts 6-7 weken, niet de geclaimde 4 maanden.
Ik ben het dood gaan noemen na 3 maanden, omdat de ergernissen groter zijn dan de voordelen. Dus niet de 4 maanden die ze vermelden. En ik heb het nu 4 keer gebruikt.
Ik weet zeker dat Soft99 zou zeggen dat ik hun compound of hun glasreiniger niet heb gebruikt, maar ik heb de vereiste stappen doorlopen die velen zouden doorlopen. Ik maak ook de voorruit de meeste dagen schoon voordat ik zelfs maar vertrek, en ik maak de ruitenwissers regelmatig schoon.
Nu mijn enorme probleem met dit product, en dit heb ik op de harde manier geleerd. Na 3 maanden, nu in december, heb ik een volledige voorbereiding gedaan en een andere coating aangebracht. Alles ging goed, maar deze keer faalde de coating onmiddellijk. Het was bijna alsof het nooit gebonden en uitgehard was. In eerste instantie gaf ik mezelf de schuld en wilde ik weten wat ik verkeerd had gedaan, zodat ik mijn fout kon herstellen. Ik las alles op verschillende Soft99-websites. Een subsectie 'voorzorgsmaatregelen' op de Soft99.jp-website vermeldt 'onder 10c, gebruik vermijden'. Dit staat niet eens op de Britse website, dus wanneer Britse retailers de reclame voor hun aanbiedingen downloaden, hebben ze geen idee dat dit ĂĽberhaupt bestaat. Ik las in eerste instantie alles op de Soft99 UK-website. Ik las berichten op forums, bekeek verschillende video's en las talloze opmerkingen. Nergens wordt dit vermeld. Het is een absolute dealbreaker als je ergens woont waar het, ik weet niet, af en toe langdurig koud wordt.
Ik ben hier aan het schelden, maar ik ben zo boos dat ik op zoek moet naar dit soort informatie. Een complotdenker zou denken dat Soft99 opzettelijk cruciale informatie verbergt voor een specifieke markt.
Ik wil dit product voor september tot maart, wanneer regen schijnbaar dagen en weken achtereen kan aanhouden.
Ik breng het in september aan en ga het dan in december of januari opnieuw aanbrengen en dat kan niet. Als we een milde Britse winter krijgen, kan ik het mogelijk opnieuw aanbrengen. Maar zo niet, dan heb ik een nutteloos product dat me op een plank uitlacht.
Ik probeer voldoende onderzoek te doen voordat ik iets koop, zodat ik niet eindig met producten die ik niet wil. Maar soms word ik voor gek gezet, en dit is een van die keren.
En dit alles om naar uit te kijken ALS je een van de gelukkigen bent voor wie een coating voor de voorruit werkt, want dat is zeker geen garantie. Lees gewoon een willekeurige thread hier voor bewijs van sterk uiteenlopende ervaringen.
Conclusie
Zou ik het opnieuw kopen?
Absoluut niet. Ik zou het in de eerste plaats nooit hebben gekocht als ik van het 10c-probleem had geweten.
Ik kan misschien leven met de afbrekende effecten (misschien ben ik het). Ik kan leven met de verkorte levensverwachting (misschien ben ik het). Maar ik kan absoluut niet leven met een product dat ik niet kan aanbrengen en dat is ontworpen voor specifieke omstandigheden, maar niet kan worden aangebracht wanneer je het nodig hebt.
Ik zal echter Glaco Ultra proberen. Er staat 'tot 12 maanden'. Ik zou blij zijn met 7-8 goede maanden en het dan gewoon in april verwijderen en de coating van de voorruit tot september vrij laten.
Mensen, je bent gewaarschuwd!