Detailing World Forum banner

Kupić myjki ciśnieniowe AVA czy nie?

1 reading
27K views 26 replies 14 participants last post by  miller441.mm  
#1 ·
Mój tani (90 funtów), ale całkiem imponujący pod względem specyfikacji Ferrex 2,2 KW myjka ciśnieniowa zepsuła się na początku tego miesiąca. Ponieważ miała zaledwie 2 lata i 10 miesięcy, w ramach 3-letniej gwarancji zdecydowano się zwrócić mi pełną kwotę.

To stawia mnie na rynku poszukiwacza nowej myjki ciśnieniowej i bardzo kusiło mnie, aby pociągnąć za spust w przypadku 5-letniej gwarancji, Karcher K5, indukcja + silnik chłodzony wodą w modelu za 279 funtów w Homebase na początku tego tygodnia.

Jednak... wtedy odkryłem Avę i kiedy zobaczyłem okropny wąż, którego używa Karcher (wygląda jak to samo gówno, które miałem w moim Ferrexie), pomyślałem, że może ta marka Ava jest warta rozważenia i wzięcia zamiast tego. Ale po pewnym czasie badań nie jestem tego taki pewien... Rozważam albo AVA Smart P60, albo Ava Evo P60 (280 - 350 funtów).

Czy ktoś może mnie przekonać w jedną lub drugą stronę?

Dobre strony:
  • Jestem pod ogromnym wrażeniem węża, którego używają, wydaje się być idealnej jakości i nie będzie cierpieć z powodu plątania się, które tańsze mają w większości jednostek konsumenckich.
  • Ponadto specyfikacje papierowe wydają się naprawdę dobre, z 500 F/L, a silniki V3 / V4 brzmią tak, jakby były lepsze niż to, co ma Karcher.
  • Kiedy połączysz to z 10-letnią lub 20-letnią gwarancją za podobną cenę K5, wszystko wydaje się być świetną ofertą.
  • Serwis i prawo do naprawy są absolutnie niesamowite, szczerze mówiąc, brzmi to tak, jakby chcieli, aby ich myjki ciśnieniowe przetrwały i miały na uwadze jakość, i jestem podekscytowany perspektywą faktycznego wykonywania napraw samodzielnie, postępując zgodnie z ich instrukcjami.

Złe strony:
  • Nie sądzę, żeby ich gwarancja była tak dobra jak znanej marki, takiej jak Karcher, na przykład wydają się umieszczać wiele wyłączeń w swojej gwarancji (jak o-ringi i części zużywające się) i wydają się wspominać długie, skomplikowane procedury przechowywania zimowego, takie jak uruchamianie pompy przez 63 sekundy bez wody (zauważ, że robienie tego przez nadmierny czas uszkodzi pompę) i używanie WD-40 i tym podobnych.
  • Jako konsument nie mam nic przeciwko przestrzeganiu procedur serwisowych, ale czy szczerze mówiąc oczekują ode mnie przestrzegania tej procedury przechowywania zimowego za każdym razem, gdy myję samochód? Prawdopodobnie zajmie mi to dobre 30 minut za pierwszym razem i co najmniej 15 minut przy kolejnych próbach, ten czas na pewno się sumuje. Nie chcę się bawić, chcę tylko umyć samochód i wrzucić moją myjkę ciśnieniową do szopy, tak jak robię to z każdą inną marką konsumencką.
  • Jeśli chodzi o nieobjęcie części zużywających się i o-ringów, czasami urządzenia mają nadmierne przedwczesne zużycie, na przykład w moim Ferrexie wąż zużył się i odsłonił przewody po zaledwie 2 (ostrożnych) użyciach, po złożeniu reklamacji wymieniono go bez pytania. To po prostu wyjątkowo dobra obsługa klienta i nie brzmi to tak, jakby AVA była firmą, która by to zrobiła, ale mogę się mylić.
  • Sytuacja z zapasami jest straszna w AVA, w tej chwili prawie nie mają zapasów i istnieje wiele doniesień, że nie są w stanie nawet magazynować podstawowych części serwisowych, części zamiennych, nie mówiąc już o ponownym zaopatrywaniu swoich dystrybutorów. To wszystko wydaje się trochę amatorskie i zastanawiam się, czy w ogóle przetrwają 20 lat gwarancji.
  • Jakość nie wydaje się być tym, czym się wydaje, ze wspólnymi zgłoszeniami wycieków wewnętrznych, przepalonych bezpieczników, urządzeń przybywających z odciskami dłoni na nich, nie działającymi przełącznikami zasilania itp., itd.

Ponadto ceny wzrosły, pomimo wszystkich tych problemów, więc nie jestem pewien, czy propozycja wartości jest warta ryzyka. Czy ludzie dostawali P60 Evo za 250 funtów wcześniej? Teraz są jak 380 funtów? Widziałem na QVC, że sprzedawali pakiety poniżej 200 funtów, które są teraz warte ponad 600 funtów... Zastanawiam się, czy w ogóle są tego warte?

Dla mnie, gdyby utrzymali niskie ceny, rozwiązując jednocześnie wszystkie problemy, byłbym bardziej skłonny do radzenia sobie ze wszystkimi problemami (takimi jak czekanie na zapasy przed zakupem i oczekiwanie awarii / problemów).
 
#2 ·
Kup Karchera i ulepsz wąż na czas. AVA jest tutaj wciąż dość nowa i, jak wspomniałeś, wydają się nie być zbyt genialni w obsłudze klienta w tej chwili.

Mam K5c i jestem z niego bardzo zadowolony, mój K2 był ze mną przez około 4 i pół roku bez żadnych problemów (kupiony odnowiony z magazynu Karcher za około 50 funtów), aż sprzedałem go za 50 funtów 😊 i nowy właściciel wciąż jest z niego bardzo zadowolony
 
#12 ·
Myślę, że zdecyduję się na Parkside, wydaje się mieć przyzwoitą moc i będzie lepszy niż mój Ferrex, który właśnie padł. W tej cenie i biorąc pod uwagę 3-letnią gwarancję, nie miałbym nic przeciwko, gdyby padł w czwartym roku. Przynajmniej da to Avie więcej czasu na rozwinięcie się w godną zaufania markę.
 
#18 ·
Pomyślałem, że zabiorę głos w tej sprawie, ponieważ kupiłem P80 około 2 lata temu, który jak dotąd był solidny.

AVA wyglądała naprawdę dobrze 2 lata temu, zaczęli się organizować z brytyjskimi sprzedawcami, myślę, że w pewnym momencie Halfords miał je w magazynie i mieli wiele dobrych ofert, aby spróbować wejść na rynek.

Wybrałem Avę, ponieważ:
  • Kranzle był przesadą dla mojego użytku
  • Jakość Karchera spadła z klifu
  • Reklamują prawo do naprawy, sprzedadzą Ci części, abyś mógł sam to naprawić - mam dość wyrzucania użytecznych produktów, które potrzebują tylko części zamiennej (patrzy na ekspres do kawy SAGE mojej żony). Komentarz: części są trudne do zdobycia, ale teoretycznie sprzedadzą Ci to, czego potrzebujesz, na przykład dla mojego P80: https://support.avaofnorway.com/hc/en-gb/articles/10284272639890-Part-Drawing-Evolution-V4-P80
  • P70/80 miały dużą moc, potrzebowały POOOWWEERRRR do czyszczenia patio, wychodząca myjka ciśnieniowa B&Q była wiotka dla piany śnieżnej.
  • Wąż był wysokiej jakości, zapobiegający zagięciom i był dostarczany z szpulą na myjce dla łatwego ustawienia/przechowywania
  • Karcher pasuje do akcesoriów uniwersalnych
Zatem w dalszej perspektywie mogę zgłosić:
  • Produkt jest solidny, jak dotąd, to czysta przyjemność w porównaniu z opcjami za 150 funtów, które miałem wcześniej.
  • Ciśnienie jest ogromne, czyszczenie patio/podjazdu i oczywiście samochodu jest teraz trywialne.
  • Wąż jest bardzo wysokiej jakości
  • Wycofali się z Wielkiej Brytanii w dużej mierze. Wszyscy pierwotni sprzedawcy przestali, Halfords przestał (pomysł kupowania dysz lub akcesoriów, kiedy ich potrzebuję, zniknął). Nie użyję B-Słowa, ale zmiana w imporcie/eksporcie itp. i opuszczenie UE wydaje się być czynnikiem. Zakładam, że zdenerwowali wszystkich sprzedawców, z którymi podpisali umowy, lub, jak spekulowano powyżej, po prostu nie mogą dostarczyć.
  • Mają zapasy na Amazon, ceny są wysokie RRP, brak sprzedaży w ostatnich 12 miesiącach w przeciwieństwie do roku poprzedniego.
  • Obsługa klienta odpowiada
  • Zestaw serwisowy dla P80 jest niedostępny od 2 lat - właśnie udało mi się zamówić jeden dziś rano, więc mogę przynajmniej uzyskać 10 lat mojej 20-letniej gwarancji - jeśli przetrwają tak długo.

Czy kupiłbym go ponownie?
Po cenach z 2022 roku były świetną opcją, P55 był często <£190 w Czarny Piątek lub w specjalnych ofertach, zapłaciłem, myślę, 330 funtów za mojego P80 - a nie 510 funtów, które ma teraz na swojej stronie internetowej.

Po dzisiejszych cenach i przy całkowitym braku sprzedawców w Wielkiej Brytanii (brak konkurencji, płacisz RRP na Amazon za to, czego potrzebujesz, jeśli chcesz ich części), wątpliwej zdolności do dostarczania części zamiennych, powiedziałbym, że nie, zdecydowanie szukaj gdzie indziej.

Nie jestem niezadowolony z tego, co dostałem za to, co zapłaciłem, zwłaszcza teraz, gdy w końcu mam zestaw serwisowy w drodze (mam nadzieję!), więc mam to, czego potrzebuję, aby, mam nadzieję, przetrwał 5-10 lat, ale powiedziałbym, że nie jest to dobra inwestycja teraz w Wielkiej Brytanii (może być inaczej w Europie, gdzie można zamawiać części bez granic)
 
#20 ·
Myślałem, że zabiorę głos w tej sprawie, ponieważ kupiłem P80 około 2 lata temu, który jak dotąd był solidny.

AVA wyglądała naprawdę dobrze 2 lata temu, zaczęli się ustawiać z brytyjskimi sprzedawcami, myślę, że w pewnym momencie Halfords je posiadał i mieli wiele dobrych ofert, aby spróbować wejść na rynek.

Wybrałem Avę, ponieważ:
  • Kranzle był przesadzony do mojego użytku
  • Jakość Karchera spadła z klifu
  • Reklamują Right to Repair, sprzedadzą Ci części, abyś mógł sam to naprawić - mam dość wyrzucania produktów, które nadają się do użytku, a potrzebują tylko części zamiennej (patrzy na ekspres do kawy żony SAGE). Komentarz: części są trudne do zdobycia, ale teoretycznie sprzedadzą Ci to, czego potrzebujesz, na przykład dla mojego P80: https://support.avaofnorway.com/hc/en-gb/articles/10284272639890-Part-Drawing-Evolution-V4-P80
  • P70/80 miały dużą moc, potrzebowały POOOWWEERRRR do czyszczenia patio, wychodząca myjka ciśnieniowa B&Q była wiotka do piany śnieżnej.
  • Wąż był wysokiej jakości, zapobiegający zagięciom i był dostarczany z szpulą na myjce ułatwiającą konfigurację/przechowywanie
  • Karcher pasuje do akcesoriów uniwersalnych
Tak więc, w dalszej perspektywie, mogę zgłosić:
  • Produkt jest solidny, jak dotąd, to absolutna przyjemność w użyciu w porównaniu do opcji za 150 funtów, które miałem wcześniej.
  • Ciśnienie jest ogromne, czyszczenie patio/podjazdu i oczywiście samochodu jest teraz trywialne.
  • Wąż jest bardzo wysokiej jakości
  • Wycofali się z Wielkiej Brytanii w dużej mierze. Wszyscy pierwotni sprzedawcy przestali, Halfords przestał (pomysł kupowania dysz lub akcesoriów, kiedy ich potrzebuję, zniknął). Nie użyję B-Słowa, ale zmiana w imporcie/eksporcie itp. i opuszczenie UE wydaje się być czynnikiem. Zakładam, że zdenerwowali wszystkich sprzedawców, z którymi podpisali umowy, lub, jak spekulowano powyżej, po prostu nie mogą dostarczyć.
  • Mają zapasy na Amazon, ceny są wysokie RRP, brak sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy w przeciwieństwie do roku poprzedniego.
  • Obsługa klienta odpowiada
  • Zestaw serwisowy dla P80 jest niedostępny od 2 lat - właśnie udało mi się zamówić jeden dziś rano, więc mogę przynajmniej uzyskać 10 lat mojej 20-letniej gwarancji - jeśli przetrwają tak długo.

Czy kupiłbym go ponownie?
Po cenach z 2022 roku były świetną opcją, P55 był często <£190 w Black Friday lub w ofercie specjalnej, zapłaciłem chyba £330 za mojego P80 - a nie £510, które ma teraz na swojej stronie internetowej.

Po dzisiejszych cenach i przy całkowitym braku sprzedawców w Wielkiej Brytanii (brak konkurencji, płacisz RRP na Amazon za to, czego potrzebujesz, jeśli chcesz ich części), wątpliwej zdolności do dostarczania części zamiennych, powiedziałbym, że nie, na pewno szukaj gdzie indziej.

Nie jestem niezadowolony z tego, co dostałem za to, co zapłaciłem, zwłaszcza teraz, gdy w końcu mam zestaw serwisowy w drodze (mam nadzieję!), więc mam to, czego potrzebuję, aby, mam nadzieję, przetrwał 5-10 lat, ale powiedziałbym, że nie jest to dobra inwestycja teraz w Wielkiej Brytanii (może być inaczej w Europie, gdzie można zamawiać części bez granic)
Naprawdę niesamowita analiza, bardzo dziękuję za bezcenne informacje.

Byłem bardzo skuszony, aby pociągnąć za spust P60 EVO za około 350 funtów, ale zdecydowałem się tego nie robić, biorąc pod uwagę wszystkie problemy z dostawami i wysokie ceny w porównaniu do poprzednich.

Gdybym wiedział o Avie, kiedy ją kupiłeś, kupiłbym P80 w mgnieniu oka.

Ale rozmawiając ze sprzedawcami, wciąż mówili mi, że spodziewają się dostaw w kwietniu, ale powiedzieli, że myślą, że prawdopodobnie potrwa to dłużej, ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy Ava podała im złą datę i przesunęła ją (podejrzewam, że to wpływa na to, dlaczego więksi sprzedawcy, tacy jak Halfords, się wycofali, nie mogą sobie pozwolić na zadawanie się z dostawcami o niskiej wielkości). Sama Ava powiedziała mi, że w pierwszym tygodniu marca uzupełni całą gamę produktów w swoim własnym sklepie, ale ta data już dawno minęła i codziennie sprawdzałem, ale nie dodano żadnych nowych maszyn.

Mając to wszystko na uwadze, w jakiś sposób udało mi się znaleźć epicką ofertę na K5 + Patio Cleaner za 250 funtów, bezpośrednio od Karchera z 6-letnią gwarancją. Wydawało się to tym razem bardziej rozsądnym zakupem. Myślę, że kiedy się zepsuje, mogę ponownie rozważyć Avę.
 
#19 ·
Och, zapomniałem dodać, P80 ma ogromny prąd rozruchowy, podejrzewam, że potrzebował więcej projektu po stronie zasilania, aby to zatrzymać.

Specyfikacja mówi, że ma 2800W, ale wszyscy ludzie, którym wysadzało bezpieczniki, używali przedłużaczy, w tym ja. W Europie wtyczka Schuko ma 16A, więc mniej problemów - w Wielkiej Brytanii 13A, więc na granicy, a kiedy dodasz przedłużacz (spadek napięcia), nie uciekniesz od P=VA, a jeśli obniżysz V, zwiększasz A i wysadzasz bezpiecznik.

Wygląda na to, że pralka ma bezpiecznik zwłoczny we wtyczce, prawie zawsze wysadzi bezpiecznik przedłużacza - a ja używałem niebieskiego kabla arktycznego 2,5 mm^2, a nie czegoś z alejki 5 w Tesco.

Wygląda na to, że przestali sprzedawać P80 w Wielkiej Brytanii, o ile jesteś w gniazdku sieciowym, jest ok, ale to ból głowy, gdy chcesz umyć podjazd - planuję rozwiązać to za pomocą dłuższego przedłużacza węża, aby zostawić pralkę w gniazdku garażowym.